Klauzula informacyjna dla Pacjenta
Informacyjna o przetwarzania danych osobowych pacjenta
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Lekarska Specjalistyczna, ul. Grunwaldzka 68, 80-244 Gdańsk, NIP: 584-02-03-541, REGON: 002870142.
- W sprawie ochrony swoich danych osobowych Pani/Pan może skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych korzystając z jednej z dostępnych możliwości:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
b) listownie wysyłając list na adres siedziby Administratora danych wskazanym w pkt. 1. - Źródłem pochodzenia Pani/Pan danych jest informacja od Pani/Pana, informacja z dokumentacji medycznej lub od Pani/Pana pracodawcy na podstawie umowy zawartej ze SLS.
- Pani/Pana dane osobowe są/będą przetwarzane w celu udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania a także w celu zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit h. RODO, w związku z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty dokonujące rozliczeń usług medycznych (NFZ lub inny podmiot), współpracujące w udzielaniu Pani/Pana świadczeń zdrowotnych, wykonujące zlecone badania, zajmujące się obsługą informatyczną, pełniące funkcję Inspektora Ochrony Danych (IOD).
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. W niektórych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być przechowywane przez okres 2, 5, 10, 22 lub 30 lat. Z zastrzeżeniem tych terminów, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do Swoich danych osobowych. Prawo do usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania przysługuje Panu/i w przypadku danych przetwarzanych bezpodstawnie.
- W związku z tym, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO art. 9 ust. 2 lit. h RODO, prawo do przenoszenia danych osobowych nie znajduje zastosowania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Podanie danych jest wymogiem ustawowym (ustawodawstwo medyczne). Konsekwencją ich nie podania byłby brak możliwości zrealizowania zadań ustawowych wobec takiej osoby.